Békés megyén is áthaladt az a szerelvény, amely az osztrák Sisi becenevű mozdonyokat szállította hazánkon keresztül Romániába. A vonattörténeti érdekességről ezúttal is a Viharsarok Vasútja számolt be A királynők utolsó útja? című írásukban.
Mint azt a Balog Zsolt és Tóth Gergely nevével fémjelzett gerzsoltrain.com oldalon olvasható, az ÖBB 1014 sorozat egy osztrák Bo'Bo' tengelyelrendezésű villamosmozdony-sorozat. 1994-ben a legszebb mozdonynak kiosztott Brunel-díjjal is kitüntették, becenevén Sisiként emlegetik.
Az ÖBB 1014-es sorozatú mozdonyból tizennyolcat az 1995-re tervezett, ám végül meghiúsult Budapesti Világkiállításra való felkészülés jegyében rendeltek. A könnyűszerkezetű mozdonyt úgy tervezték, hogy az ívekben gazdag pályákon is képes legyen megfelelő sebességet tartani, és mind az ÖBB, mind a MÁV villamos felsővezetékei alatt problémamentesen közlekedjen. A sorozat 18 mozdonyából 16 nagyobb tengelyterhelésű, míg a könnyebb változatúak az 1114-es sorozatszámot (1114 017-018) kapták, majd később nehezebbre átépítették és 1014 017-018-ra átszámozták. Az 1014 006-as számú mozdonyon 2000. december 12-én, a 269-es számú Kálmán Imre gyorsvonattal közlekedve Bicske-Herceghalom között tűz ütött ki. A tüzet Herceghalomban eloltották, de a mozdony hazatérése után az ÖBB lemondott a helyreállításáról, ettől kezdve alkatrészbányaként szolgált.
Az 1014-es mozdonysorozat a bécsi Wien Süd telephelyhez tartozik. Alkalmas a kis és közepes terhelésű nemzetközi személy- és gyorsvonatok, valamit kis terhelésű tehervonatok továbbítására.
Bár nem kiemelkedő teljesítményűek, 1994-ben a két áramrendszerűségük miatt négy mozdony a Budapest és Bécs közötti EC-forgalomban kezdett dolgozni, ahol a nagy vonatterhelés és a 160 kilométer/órás sebesség miatt sok problémával üzemeltek. Kevesebb gondot okoztak a Bécs-Sopron-Deutschkreuz vonalon, ahol ingavonatokat továbbítottak. Végül mindkét vonalról kiszorították őket az újabb, megbízhatóbb ÖBB 1116-os mozdonyok, illetve a 4124-es Talentek. Három mozdony, az 1014 005, 007 és a 010 a bécsi repülőtéri expresszeket, a CAT-vonatokat is továbbította, az ide illő zöld-fehér-szürke City Airport Train festéssel, majd miután két új ÖBB 1116 mozdony itt is kiváltotta őket, visszafestették őket vörös-fehérre, de már az új ÖBB-logóval, az 1014 011 pedig a Rail Cargo Austria színeit kapta meg.
Magyarországon a Fertőszentmiklós-Pándorfalu-Bécs vonalon és a Tatabánya-Győr-Bécs vonalon közlekedtek személy- és EuroRegio-vonatokkal, egyik utolsó fellépésük részeként pedig cukorrépát szállítottak Sopronkeresztúrból. Ausztriában REX-vonatokkal Pozsony-Ligetfaluba, személyvonatokkal Bécsújhelyre, és tehervonatokkal Břeclavba jártak. 2008. január 7-én az ÖBB az elektromos rendszer problémái miatt leállította a mozdonyokat. Eladásuk vagy szétvágásuk nem lehetséges, mert a gépek lízingszerződése még élt.
Mint a Viharsarok Vasútja megírta, a lízingszerződés lejárta után egy meg nem nevezett cég vásárolta meg a járműveket és a romániai Jászvásárra (Iași) szállíttatta. A mozdonyvonat november 7-én indult Bécsből, hogy Magyarországon keresztül eljuttassák Romániába a járműveket. A szerelvény november 8-án lépett be az országba Hegyeshalomnál és november 9-én lépett ki Lőkösházánál Romániába.
Teljesen hiteles információ nincs a járművek végfelhasználását illetően, a szétbontástól a felújításig/átalakításig mindenfélét lehet olvasni a tematikus fórumokon.